Ofte Stillede Spørgsmål

Svar: Hvis du ikke kan finde din ordrebekræftelse, hjælper vores kundeserviceafdelingen gerne med at finde den og sende den til dig. Du kan du kontakte vores kundeservice på +45 78 77 21 21 eller info@rito.dk
Svar: Vi kan desværre ikke tilføje flere varer til din ordre, da vi af sikkerhedsmæssige årsager ikke kan hæve et højere beløb end det, du godkendte ved bestillingen. Såfremt din ordre endnu ikke er afsendt fra vores lager, kan vi tilbyde dig at annullere din ordre. Da anbefaler vi, at du tager telefonisk kontakt til os på +45 78 77 21 21
Svar: Desværre har vi ikke mulighed for at slå to ordrer sammen. Dette skyldes, at der automatisk bliver genereret en label ved bestillingen af ordren. Hvis pakken indeholder ekstra udover det angivne, vil posten anse det som fusk. Er din første ordre endnu ikke afsendt fra vores lager, og ønsker du kun at modtage én ordre, kan du forsøge at tage telefonisk kontakt til vores kundeservice på +45 78 77 21 21, så vil de hurtigst muligt se, om de kan imødekomme dit ønske.
Svar: Ja, det er ikke noget problem. Du skal blot indtaste den adresse, du ønsker at pakken sendes til i stedet for din egen adresse. Vi hæver blot beløbet fra den konto, ordren bliver betalt med.
Svar: Vi er utrolig kede af at have sendt dig et beskadiget produkt. Sådan skal det naturligvis ikke være, og vi vil rigtig gerne finde en løsning med dig, så du kan modtage en vare, der er intakt. Vi vil gerne bede dig kontakte vores kundeservice på mail: info@rito.dk. I mailen bedes du oplyse dit ordrenummer samt et billede eller en kort video af den defekte vare. Så finder vi sammen en løsning på dette. Som udgangspunkt skal defekte varer retur til os medmindre, at vi giver tilladelse til at beholde varerne eller smide dem ud.
Svar: Vi beklager utrolig mange gange, hvis vi har sendt dig en forkert vare. Vi ville så gerne sende din ordre afsted i en fart, men det gik vist lidt for hurtigt. Vi vil sammen med dig rigtig gerne finde en løsning, så vi kan få sendt den vare, du mangler. Vi skal blot bede dig sende os en mail på info@rito.dk. I mailen må du meget gerne oplyse dit ordrenummer og beskrive, hvilken vare du mangler at modtage. Herudover vil vi rigtig gerne have et billede af forsiden og bagsiden af den vare, du har modtaget ved en fejl. Så finder vi en løsning på dette. Som udgangspunkt skal fejlsendte varer retur til os medmindre, at vi giver tilladelse til at beholde varen.
Svar: Vi beklager mange gange, hvis der mangler en vare i din ordre, og vi ønsker naturligvis at finde en løsning på dette. Du bedes venligst tage kontakt til os på mail: info@rito.dk eller på tlf. +45 78 77 21 2. For at kunne hjælpe dig har vi brug for at vide, om du har modtaget en anden vare i stedet for, eller om der var nogen tegn på brud på emballagen. Hvis ja, vil vi meget gerne modtage et billede af dette. Så snart vi hører fra dig, finder vi hurtigst muligt en løsning sammen med dig.
Svar: Alle opskrifter, som vores KIT’s består af, er gratis, og vi har dem derfor ikke i fysisk form. Derfor medfølger opskrifterne ikke fysisk i pakken. Opskrifterne ligger til fri afbenyttelse online på vores hjemmeside. Det er forskelligt, om folk foretrækker at have opskriften på deres mobil/tablet/iPad eller i fysisk form. Opskriften kan du downloade og eventuelt printe gennem webshoppen, hvis du foretrækker at have den i fysisk form. Hvis du bestiller et KIT, som indeholder en opskrift og garn, så er det kun garnet, du betaler for.

Svar: Når din ordre er gennemført, modtager du et ordrenummer på den mail, som du har oplyst på din ordre. Vi har 1-2 dages levering, hvilket betyder, at du burde modtage din pakke indenfor 1-2 dage, efter bestillingen er gennemført. DAO leverer pakker 365 dage om året, hvilket betyder, at de også leverer på søndage og helligdage. Postnord leverer ikke pakker på søndage og helligdage. Hvis du bestiller inden kl. 14.00 samme dag og vælger DAO, vil din pakke blive afsendt samme dag. Hvis du bestiller inden kl. 18.00 samme dag og vælger Postnord, vil din pakke blive afsendt samme dag.
Svar: Hvis din pakke ikke er dukket op, eller du undrer dig over, at den er forsinket, skal du endelig kontakte vores kundeservice på info@rito.dk eller på tlf. + 45 78 77 21 21. Vi vil hurtigst muligt kontakte distributøren og sætte en efterlysning i gang. Distributøren har 10 dage til at foretage en efterlysning, men vi finder oftest en løsning hurtigere end dette. Hvis din pakke bliver erklæret bortkommen eller er blevet beskadiget, er det helt op til dig, hvad du ønsker som løsning. Vi kan både tilbyde dig at sende pakken på ny eller udstede et gavekort på ordrens/varens beløb, så du kan bestille det samme eller noget tilsvarende. OBS! Hvis du har valgt DAO hjemmelevering, kan de have leveret pakken i en carport, et skur, i postkassen, på et dørhåndtag eller rundt om huset.
Svar: Vi har desværre ikke mulighed for at give en besked videre til posten, hvis man har specifikke ønsker til, hvor pakken må blive leveret på adressen. Hvis man har valgt Postnord og ønsker at få en pakke leveret på hjemmeadressen, selvom man ikke er hjemme, skal man være tilmeldt som modtagerflex. Dette kan man gøre på deres hjemmeside. DAO leverer oftest foran døren, under et halvtag, carport, i postkassen eller rundt om huset.
Svar: Hvis din pakke uheldigvis er blevet beskadiget under forsendelsen, skal vi naturligvis finde en løsning på det. Du skal tage et billede af emballagen, hvor man kan se, at den er beskadiget og sende til vores mail info@rito.dk Efterfølgende vil kundeservice hjælpe dig videre, så I kan finde frem til den rette løsning.
Svar: Hvis muligheden for at vælge ’DAO hjemmelevering’ ikke kommer frem under leveringsmuligheder, kan det skyldes, at du har mere end 5 varer i indkøbskurven eller, at varerne tilsammen vejer mere end 3 kg. Hvis man ønsker DAO hjemmelevering, har de følgende begrænsninger: • Max 5 varer • Max 3 kg. • Max 55 cm i længde og max 120 cm. i omkreds Hvis du har lagt en vare i kurven, som ikke overholder de ovenstående dimensioner, eller hvis antallet er mere end 5 stk., så vil muligheden for at kunne vælge ’DAO hjemmelevering’ automatisk forsvinde fra oversigten.
Svar: Nets har øget sikkerheden, og derfor skal du bekræfte din bestilling med dit NemID. Fra den. 1. januar 2021 skal alle online butikker følge de nye EU-Sikkerhedskrav omkring handel på nettet. Som kunde betyder dette, at du fremadrettet skal godkende betalingen, før købet er godkendt i systemet. Dette gælder ikke kun hos Rito.dk, men det gælder generelt for alle online køb. Er det første gang, du skal gennemføre en betaling med NemID, og oplever du udfordringer med at gennemføre bestillingen? Så har vi lavet nedenstående guide, som gerne skulle kunne hjælpe dig igennem betalingen. De tre nedenstående billeder viser tre trin, du skal igennem for at oprette dit NemID til godkendelse af en betaling. Når du har indtastet kortoplysninger, får du vist et af de ovenstående skærmbilleder, hvor der skal indtastes bruger-id og adgangskode til NemID for at godkende betalingen. Herefter vil du blive oplyst om, at du skal oprette et kodeord. For at oprette kodeordet skal du gøre følgende: 1. Gå ind på denne hjemmeside https://www.nets.eu/3ds 2. Tryk tilmeld mobilnummer og kodeord til dit kort. 3. Læs introen og tryk ’næste’. 4. Indtast kortnummer og tryk ’bekræft’. 5. Indtast dit NemID-brugernavn samt adgangskode. 6. Herefter skal du lave et kodeord, som skal bestå af minimum 6 og maksimum 40 karakterer. Du kan blande både tal, bogstaver og specialtegn. Dette skal du indtaste i første rubrik. 7. Derefter skal du indtaste dit mobilnummer i anden rubrik og trykke ’bekræft’. 8. Du har nu modtaget en engangskode fra Nets. Denne skal du skrive ind på siden, du befinder dig på. 9. Herefter skal du underskrive en samtykkeerklæring med NemID, og så er du klar til at foretage køb online. Nu kan du gå ind på vores hjemmeside og gennemføre din bestilling. 10. Du har nu registret eller ændret det mobilnummer eller kodeord, som er tilknyttet dit betalingskort. Dette skal kun gøres én gang for at handle på nettet. Når du har oprettet kodeordet, vil den nye sikkerhedsløsning fungere som den nuværende. Det betyder, at når du har indtastet den 6-cifrede kode, der kommer på SMS, så skal du efterfølgende indtaste kodeordet.
Svar: Er du så heldig at have fået et gavekort eller en rabatkode til vores hjemmeside, kan du herunder læse, hvordan du indløser det. Gavekortet/Rabatkoden skal indløses i indkøbskurven, inden du går videre i din bestilling. Du indløser dit gavekort/rabatkode i det orange felt, hvori der står ”Har du et gavekort eller en rabatkode?” Når du har klikket ”indløs” på den grønne knap, vil du se, at det givne beløb nu er fratrukket i din bestilling. Er det en rabatkode til en gratis gave, som du har tilføjet, vil du kunne se, at den gratis gave er blevet tilføjet til indkøbskurven.
Svar: Desværre er det ikke muligt at indløse flere gavekort/rabatkoder på den samme ordre. Har du flere gavekort/rabatkoder, du ønsker at bruge på den samme ordre? Så skal du blot tage kontakt til vores kundeservice, så skal vi forklare, hvad vi kan gøre, så det lykkes. Vi kan kontaktes på +45 78 77 21 21 eller på mail: info@rito.dk.
Svar: Hos os har du mulighed for at betale med Kreditkort, MobilePay og VIABILL. Derudover tilbyder vi betaling via. EAN-nummer til virksomheder med EAN-nummer. Du handler blot som normalt, men i stedet for at trykke "Betal online", så skal du i venstre side trykke "Betal med EAN". Herefter indtaster du EAN-nummeret og trykker ”OK”. Så er ordren gennemført. Der er en minimumsbestilling på 500 kr. ekskl. fragt med levering på adressen. Det betyder, at der altid bliver opkrævet fragt på 45 kr. på en EAN-ordre, da det kun er muligt at gennemføre en EAN-ordre, hvis man vælger ”Postnord med omdeling”.
Svar: Ja, det kan du sagtens. For at kunne betale med EAN skal man minimum handle for 500 kr. ekskl. levering samt vælge ’Postnord med omdeling’ (hjemmelevering) Du handler blot som normalt, men i stedet for at trykke "Betal online", så skal du i venstre side trykke "Betal med EAN". Herefter indtaster du EAN-nummeret og trykker ”OK”. Så er ordren gennemført.
Svar: Vi hæver først pengene fra din konto, når din ordre er afsendt fra vores lager. Når din ordre er afsendt, modtager du en mail fra os, hvori du modtager et trackingnummer. På denne måde kan du spore din pakke. Har du valgt kredit, hæves pengene først, når kreditten er udløbet. Det er ikke muligt at ophæve kreditten før tid, hvis ordren er afsendt. Når man vælger at betale med 30, 60 eller 90 dages kredit, gør vi opmærksom på, at valget af dette ikke fungerer med Visa Electron, Visa Debit eller Mastercard Debit. Har du et debetkort, og oplever du, at pengene er reserveret på din konto, så skyldes det, at et af vilkårene ved sådan et kort er, uanset hvor du handler, at din bank vil reservere beløbet allerede ved bestilling. Derfor har din bank formodentligt reserveret beløbet, som de efterfølgende vil frigive. Det er ikke nogen penge vi har eller er herre over. Beløbet kan være reserveret i op til 30 dage af din bank. Men vi vil meget gerne bekræfte overfor dem, hvis du kan få dem til at sende os en mail, at vi aldrig kommer til at trække disse penge. I visse tilfælde kan det få banken til at frigive beløbet hurtigere.
Svar: Når man anvender MobilePay, accepterer man et givent beløb, som vi må hæve, når vi sender pakken. Det betyder, at pengene ikke bliver hævet via Mobilepay, men det betyder, at man accepterer, at dette beløb kan hæves på bankkontoen. Hvis du tjekker din bankkonto, vil du kunne se, at vi først har hævet pengene for din ordre, da pakken blev afsendt.
Svar: Hos Rito.dk har vi ubengrænset returret. Det betyder, at du altid kan returnere dine varer, som er købt hos os, hvis du har fortrudt købet. Varen/varerne skal sendes direkte til vores adresse: Rito ApS Gyrovej 1 7800 Skive Vi tilbyder ikke en returlabel, så du bestemmer selv, hvem du sender pakken retur med. Det er vigtigt, at pakken bliver leveret direkte på vores adresse og ikke på et udleveringssted, da vi I så fald ikke vil have mulighed for at få pakken udleveret. Det er også vigtigt, at du vedlægger dit ordrenummer i pakken, så vi ved, hvilken konto pengene skal sendes retur til. Så snart vi har behandlet din returpakke, vil du modtage en bekræftelse på mail. Det kan tage op til 7 hverdage, før du kan se pengene på din bankkonto.
Svar: Desværre er det ikke muligt at ombytte en returvare til en anden vare, da vores returafdeling og varelager er to forskellige steder. Vi refunderer altid pengene for en returvare, og vi sætter pengene tilbage på samme konto, som de er blevet hævet fra.
Svar: Vi tilbyder ikke en returlabel, så du vælger selv, hvem du ønsker at sende pakken retur med. Det er blot vigtigt, at pakken bliver sendt direkte til vores adresse: Rito ApS Gyrovej 1 7800 Skive HUSK at vedlægge dit ordrenummer i pakken, så vi ved, hvem pengene skal refunderes til.
Svar: Din pakke skal sendes direkte retur til vores adresse: Rito ApS Gyrovej 1 7800 Skive Derudover skal du vedlægge dit ordrenummer i pakken, så vi ved, hvem pengene skal refunderes til. Så snart vi har behandlet din returpakke, vil du modtage en bekræftelse på mail. Det kan tage op til 7 hverdage, før du kan se pengene på din bankkonto.
Svar: Ja, du kan godt returnere din pakke fysisk på adressen indenfor tidsrummet kl. 9-15 alle hverdage.
Svar: Så snart vi håndterer din returpakke, vil du modtage en bekræftelse på mail. Der kan gå op til 7 bankdage, før pengene kan ses på din konto.

Svar: Vi vil rigtig gerne hjælpe dig med at finde et garnalternativ. Alt vi har brug for at vide, for at kunne være dig behjælpelig, er følgende; Hvilken opskrift er det, du skal følge? Hvilken garnkvalitet ønsker du at finde et garnalternativ til? Hvad er strikkefastheden, pindestørrelsen og løbelængden på den oprindelige garnkvalitet? Hvilket materiale ønsker du i et alternativt garn? Du kan kontakte os ved at sende os en mail på info@rito.dk, så hjælper vi gerne med at finde et garnalternativ.
Svar: For at kunne hjælpe dig med at beregne, hvor meget garn du har behov for, har vi brug for følgende oplysninger: Hvilken opskrift ønsker du at følge? Hvilken garnkvalitet skal du bruge? Hvilket materiale ønsker du i et alternativt garn? Du kan kontakte os ved at sende os en mail på info@rito.dk, hvor vi vil gøre vores bedste for at hjælpe dig.
Svar: Hvis du ikke ønsker at være tilmeldt vores nyhedsbrev længere, kan du selvfølgelig afmelde dig nederst i nyhedsmailen ved at klikke på ’Unsubscribe’. Hvis du ønsker hjælp til at afmelde dig vores nyhedsbrev, sidder vores kundeservice naturligvis klar på både mail info@rito.dk og tlf. + 45 78 77 21 21. OBS: Hvis du handler hos os efterfølgende, så skal du være opmærksom på, om du har sat flueben ved accept af tilmelding af nyhedsbreve. I så fald vil du blive tilmeldt på ny. Det er altid muligt at afmelde vores nyhedsbrev.
Svar: Vi synes altid, at det er spændende med et nyt samarbejde. Hvis du er interesseret i et potentielt samarbejde med os, skal jeg bede dig sende en e-mail til sponsor@rito.dk Her må du meget gerne besvare følgende punkter i din første mail: Blogger/Instagrammer - Hvor mange og hvilket medie(r), er du repræsenteret på? - Send gerne navn(e) eller links til din(e) profil(er) - Antal følgere - Hvem er din målgruppe? - Hvad er dine forventninger til en samarbejdspartner? - Udvikler du opskrifter / mønstre til strik eller hækling? Arrangementer - Hvilket arrangement er der tale om? - Hvor mange deltagere forventes til arrangementet? - Hvem er arrangementets primære målgruppe? - Hvor vil vi blive nævnt som sponsor til arrangementet? - Er der en tilhørende hjemmeside, hvor vi bliver nævnt? Organisationer, foreninger eller andre velgørende formål - Hvad er organisationens formål/hjertesag? - Har organisationen en hjemmeside og/eller sociale medier? - Vi vil gerne modtage links til disse sider. - Hvad er jeres forventning til en samarbejdspartner? For alle typer henvendelser er det nødvendigt at vide, hvilke specifikke varer du/I er interesserede i. For at gøre det så specifikt som muligt, så send venligst et link til varen eller kategorien, som du/I er interesserede i. Sponsorafdelingen bestræber sig på at svare hurtigst muligt, men i travle perioder kan der gå op til et par uger, før vi kan besvare din mail.
Svar: Du kan desværre ikke gennemføre et køb på mail eller telefon. Vi sidder selvfølgelig klar til at hjælpe dig på tlf. +45 78 77 21 21 eller på mail info@rito.dk, hvis du har brug for vejledning til et produkt eller vejledning til at gennemføre en bestilling.
Svar: Hvis du ønsker en bestemt indfarvning på en bestemt farve garn, vil vi naturligvis gerne hjælpe dig med at undersøge, om vi er heldige at have den ønskede indfarvning på lager. Vi kan hjælpe dig på følgende måde: 1. Tilføj den farve og de antal nøgler, du ønsker at købe, til indkøbskurven på hjemmesiden. 2. Under dine leveringsoplysninger finder du nederst et kommentarfelt. 3. I kommentarfeltet skriver du, hvilket indfarvningsnummer du ønsker. Har du flere forskellige farver, hvor du ønsker en bestemt indfarvning, så skriver du naturligvis alle disse i kommentarfeltet. 4. Tilføj meget gerne i kommentaren, hvad du ønsker, der skal ske, hvis vi ikke har den ønskede indfarvning på lager. Ønsker du stadig at modtage garnet, eller skal vi slette varen/ordren? Eksempelvis: ”Jeg ønsker dyelot 3423 til farve 12. Jeg ønsker garnet uanset indfarvning” Beskeden vil blive sendt videre til vores lager, som vil tjekke op på, om vi har den ønskede indfarvning på lager. Se på billedet nedenunder, hvordan du finder kommentarfeltet.
Svar: Ja. Du kan godt bestille en vare, som ikke er på lager lige nu. Hvis der er under 30 dage til, at varen forventes på lager, vil du kunne tilføje den til din indkøbskurv. Hvis der er mere end 30 dage til, at varen forventes på lager, vil du ikke kunne tilføje den til din indkøbskurv. Den forventede hjemkomstdato vil stå på varen inde på hjemmesiden. Samtidig vil du kunne se på hjemmesiden, om varen kan tilføjes indkøbskurven eller ej. Se eksempel på billedet nedenunder. Du kan sagtens bestille en vare, som ikke er på lager, sammen med andre tilgængelige varer. Vi sender hele din ordre samlet, når alle varer er på lager.
Svar: Hvis du ønsker at få yderligere informationer om et produkt, end det oplyste på hjemmesiden, så er du mere end velkommen til at kontakte os på vores mail info@rito.dk eller på tlf. + 45 78 77 21 21, så vil vi hurtigst muligt vende tilbage.
Version: v66.c571.s1.l2