Returret
Hos Rito.dk har vi indført udvidet returret, som giver dig mulighed for at fortryde dit køb i en ubegrænset tidsperiode*!
Såfremt du vælger at sende en eller flere varer retur beder vi dig udfylde en returseddel. Som privatperson får du altid ubegrænset returret*, når du handler hos Rito.dk, såfremt varen fremstår 100 % ny i ubeskadiget stand og i ubrudt emballage.
Varer der returneres på efterkrav nægtes modtaget. Vi gør desuden opmærksom på, at returpakker uden omdeling ikke vil blive afhentet. Du kan også fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af forsendelsen.
Bemærk venligst før returnering:
- Husk altid at medtage dit ordrenummer.
- Returpakker, der ikke sendes via vores returportal, accepteres ikke.
- Som kunde afholder du selv omkostningerne ved at sende pakken retur.
- Produkter, der lugter af røg eller på anden måde er beskadigede, tages ikke retur.
- Varerne skal være ubrugte og i original emballage. Ønsker du derimod at bytte til en anden vare, returnerer du først varerne til os, hvorefter vi returnerer beløbet*. Det er herefter muligt at bestille det ønskede produkt igen.
- Retursedlen skal udfyldes og sendes sammen med bestillingen - afhent retursedlen her.
- Som privatperson har du altid ubegrænset returret, når du handler hos Ritohobby.no, såfremt varen fremstår som 100% ny i ubeskadiget stand og i ubrudt emballage.
- Varer, der returneres efter ønske, nægtes modtagelse. Vi gør også opmærksom på, at returpakker uden omdeling ikke bliver afhentet.
- Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage forsendelsen.
- Det vil typisk tage 10-15 arbejdsdage at behandle din returnering.
*Hvis du returnerer bestillinger som er mere end 180 dage gamle, kan vi ikke refundere pengene, du vil i stedet modtage et tilgodebevis.
Returnering/Ombytning af varer
Skulle du imod forventning ikke være tilfreds med dit køb, kan du gøre brug af din returret. Såfremt betingelserne er overholdt, kan du naturligvis returnere dine varer. I tilfælde af at du sender en vare retur, hvor returneringen ikke skyldes en fejl af Rito ApS, skal du selv afholde omkostningerne til forsendelsen. Du har mulighed for at få pengene retur*, hvis den refunderede vare overholder følgende betingelser:
- Varen er intakt og i ubrugt stand
- Varen skal returneres inkl. den originale emballage
- Varen lugter ikke af røg eller mados
- Varen er ikke blive udsat for fugt e.l.
Vi gør opmærksom på, at vi ikke refunderer penge for brugte eller beskadige varer. Returnerer du garnnøgler, er det et krav, at banderolen er intakt. Vi beder dig om at sende varen forsvarligt emballeret, så den ikke tager skade undervejs med posten. I returpakken skal du medsende din faktura eller en udfyldt returseddel.
Ombytning af en vare og returnering af en vare har samme procedure. Den købte vare sendes retur til vores adresse, og når vi har modtaget din returvare og godkendt den, vil købesummen blive refunderet til dit kreditkort indenfor få dage. Ønsker du varen i en anden størrelse/farve skal lave en ny ordre på www.rito.dk. Omkostninger til returneringen skal du selv afholde.
Hvis du bor i området, er det også muligt at komme forbi Gyrovej 1, og lægge returposen i den sorte kasse udenfor døren.
*Hvis du returnerer bestillinger som er mere end 180 dage gamle, kan vi ikke refundere pengene, du vil i stedet modtage et tilgodebevis.
Refundering
Har du et ønske om at få dine penge retur, vil pengene blive tilbageført til den anvendte betalingsmetode.
Typisk vil det tage op til 10-15 arbejdsdage for at behandle din returnering.
Ved refundering får du hele varebeløbet retur*. Vælger du at returnere hele ordren, vil du også få den oprindelige forsendelsesudgift retur.
Nægter du at modtage varen, vil vi opfatte det som et ønske om refundering.
*Hvis du returnerer bestillinger som er mere end 180 dage gamle, kan vi ikke refundere pengene, du vil i stedet modtage et tilgodebevis.
Reklamation
Såfremt din vare er beskadiget eller defekt, kan du kontakte os med henblik på reklamation. Skulle det være tilfældet, så skal du kontakte os, inden du sender varen retur. Såfremt reklamationen bliver godkendt, tilbagebetaler vi naturligvis pengene for dine fragtomkostninger, ligesom vi sørger for at erstatte varen. Dog gør vi opmærksom på, at vi ikke afholder omkostninger for emballage. Bliver det konstateret, at varen er blevet beskadiget som konsekvens af ualmindelig slid eller forkert brug, vil dine forsendelsesomkostninger ikke blive dækket. Benytter du dig af din reklamationsret, beder vi dig om at oplyse, hvilke problemer der er med varen. Vi har skrevet et afsnit om reklamation i vores handelsbetingelser, hvor du læse mere om vilkår og betingelser.
Returneringsfrist
Vi yder ubegrænset returret til privatpersoner uden nogen form for tidsbegrænsning.
Returneringsanvisning
Vi beder dig benytte vores returlabels som kan købes via vores online returportal her.
Ønsker du ikke at benytte portalen, bedes du sende din pakke retur til vores adresse:
Rito ApS
Gyrovej 1
DK - 7800 Skive
info@rito.dk
Husk: Pakken skal sendes med omdeling og IKKE til en pakkeshop.
Forsendelsesomkostninger ved returnering
Som udgangspunkt skal forsendelsesomkostninger ved returnering af varer betales af kunden. Rito ApS vil kun afholde omkostningerne, hvis returneringen skyldes en fejl, der er forårsaget af Rito ApS.