Drops Supersale Uld: Spar 35% på lækre Drops garnkvaliteter - Se mere her

Hos Rito.dk har vi indført udvidet returret, som giver dig mulighed for at fortryde dit køb i op til 365 dage

Såfremt du vælger at sende en eller flere varer retur, beder vi dig om at medsende dit ordrenummer. Tilmed beder vi dig om at oplyse, hvorvidt du ønsker ombytning af varerne eller tilbagebetaling af pengene. Som privatperson får du altid 365 dages returret, når du handler hos Rito.dk, såfremt varen fremstår 100 % ny i ubeskadiget stand og i ubrudt emballage.

Returadresse: Rito.dk - Marienlystvej 37 - 7800 Skive

Varer der returneres på efterkrav nægtes modtaget. Vi gør desuden opmærksom på, at returpakker uden omdeling ikke vil blive afhentet. Returpakker skal altid sendes til den oplyste adresse. Du kan også fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af forsendelsen.

Returnering af varer

Skulle du imod forventning ikke være tilfreds med dit køb, kan du gøre brug af din 365 dages returret. Såfremt betingelserne er overholdt, kan du naturligvis returnere dine varer, hvis det sker inden for 365 dage. I tilfælde af at du sender en vare retur, hvor returneringen ikke skyldes en fejl af Rito ApS, skal du selv afholde omkostningerne til forsendelsen. Du har mulighed for at få pengene retur, hvis den refunderede vare overholder følgende betingelser:

  • Varen er intakt og i ubrugt stand
  • Varen lugter ikke af røg eller mados
  • Varen er ikke blive udsat for fugt e.l.

Vi gør opmærksom på, at vi ikke refunderer penge for brugte eller beskadige varer. Returnerer du garnnøgler, er det et krav, at banderollen er intakt. Vi beder dig om at sende varen forsvarligt emballeret, så den ikke tager skade undervejs med posten. I returpakken skal du medsende din faktura og dit ønske for det videre forløb - afhængig af om du ønsker ombytning eller returnering af pengene.

Refundering

Har du et ønske om at få dine penge retur, vil pengene som udgangspunkt blive tilbageført til det anvendte betalingskort. Hvis det ikke er muligt, vil du blive kontaktet med henblik på at finde en alternativ løsning.

Ved refundering får du hele varebeløbet retur. Vælger du at returnere hele ordren, vil du også få den oprindelige forsendelsesudgift retur. Du bedes om at gemme kvitteringen for forsendelsen, så vi har mulighed for at udbetale det korrekte beløb.

Nægter du at modtage varen, vil vi opfatte det som et ønske om refundering. I den forbindelse vil vi kontakte dig med henblik på at høre dine ønsker.

Ombytning

Er du interesseret i at bytte en vare i tilfælde af forkert kvalitet, farve eller størrelse, kan det naturligvis også lade sig gøre. Du kan blot returnere den vare, du ønsker at få byttet, hvortil du skal angive varenummeret på den vare, du ønsker ombyttet til.

Ønsker du at ombytte varen til en dyrere vare, skal du først og fremmest returnere den købte vare. Herefter skal du lægge en ny ordre på den vare, du ønsker at købe. Efterfølgende vil pengene for den returnerede vare bliver udbetalt til din konto. Vi gør opmærksom på, at vi ikke har mulighed for at hæve ekstra penge på dit betalingskort. Det kan ikke lade sig gøre af sikkerhedsmæssige grunde, der har til formål at beskytte dig som forbruger.

Reklamation

Såfremt din vare er beskadiget eller defekt, kan du kontakte os med henblik på reklamation. Skulle det være tilfældet, så skal du kontakte os, inden du sender varen retur. Såfremt reklamationen bliver godkendt, tilbagebetaler vi naturligvis pengene for dine fragtomkostninger. Dog gør vi opmærksom på, at vi ikke afholder omkostninger for emballage. Bliver det konstateret, at varen er blevet beskadiget som konsekvens af ualmindelig slid eller forkert brug, vil dine forsendelsesomkostninger ikke blive dækket. Benytter du dig af din reklamationsret, beder vi dig om at oplyse, hvilke problemer der er med varen. Vi har skrevet et afsnit om reklamation i vores handelsbetingelser, hvor du læse mere om vilkår og betingelser.

Returneringsfrist

Vi yder 365 dages returret til privatpersoner

Returneringsanvisning

Returvarer bedes sendes til vores adresse:

Rito ApS

Marienlystvej 37

DK - 7800 Skive

info@rito.dk

Efterkrav, pakker uden omdeling og pr. anbefaling

  • Varer, der bliver returneret til Rito ApS pr. efterkrav vil blive nægtet modtaget.
  • Varer, der bliver returneret til Rito ApS uden omdeling vil ikke blive afhentet
  • Varer, der bliver sendt pr. anbefaling vil blive modtaget, men udgifterne hertil bliver ikke dækket
  • Rito ApS dækker almindelige udgifter til forsendelse (ikke rekommanderet, pakker med forsikring eller tilsvarende tillægsydelser.

Forsendelsesomkostninger ved returnering

Som udgangspunkt skal forsendelsesomkostninger ved returnering af varer betales af kunden. Rito ApS vil kun afholde omkostningerne, hvis returneringen skyldes en fejl, der er forårsaget af Rito ApS.